Saturday, December 04, 2010

cantik~

bile terbace kat wall myra ari tu...
aku terpkir...
wanita itu cantik pada ape yep...
dan dulu aku tergolong pada cantik yang mane??
sekarang??
~
~
~
uhmmm... setelah mendengar cerita myra dan membace dengan sendirinye blog sumone..
aku dapat menilai...
adekah die mempunyai haty yang baek seperti yang die kate kan?
sedangkan kite x buleyh menghukum seseorang...
yang berhak sahaja yang buleyh menghukum makhluknye...
~
~
tapi kenape begitu mudah die berkata2 sedemikian...
xde sape yang betul dan salah dalam hal nih...
seyes..
pikirlarh sebelum berkata2...
kerana setiap perkataan yang keluar tu adalah satu DOA...
jangan men'DOA'kan sesuatu yang buruk sesama manusia...
kerana ALLAH itu maha adil...
~
~
dulu...
aku bukan seorang yang baek...
setiap manusia pernah melakukan kesilapan sendiri...
dan yang diatas sentiasa memberi peluang tuk makhluknye berubah...
dan sekarang...
aku tak cakap aku baek...
mungkin ade sikit perubahan dalam life aku...
selepas aku pkir masak2....
dan benda yang aku wat sebelum nih tak betul..
~
~
erm so cakap tu biarlah berlapik...
even orang tuh ade wat salah o tidak...
sengaja atau tidak...
kerana mulut badan binasa...
xkisahlarh perwatakn kita tu macam ne...
kadang2 orang sekeliling kite perhatikan kite...
jagelarh martabat seorang wanita..
[ pesanan aku kepada diriku ]
~
~
~
 ' Nafsu : mengatakan WANITA itu CANTIK pada RUPA,,, Akal: Mengatakan WANITA itu CANTIK pada ILMU&KEPANDAIAN,,, dan Hati : Mengatakan WANITA itu CANTIK pada AHLAKNYA ' ~~ renung2kanlarh~~ kita cantik dari segi ape yah '
[ aku copy dari wall myra hehehe;p]
~
aku suke sangat statement ni~
orang akan menilai wanita itu cantik dari ahlaknye...:)
~
~
~
 : mysarahanif :

0 comments:

Post a Comment